فارسي|انگليسي
         
صفحه اصليمقالاتاخبارخدمات خدمات پس از فروشمحصولاتنقشه سايتتماس با مادرباره مانمایشگاه
» عنوان ها
ورود به سیستم

» عضویت «

نظرسنجی
عضویت در سرویس خبری

اخبار
فوايد و مضرات و موارد استفاده
توصیه های پزشکی در مورد دوچرخه ی ثابت

موارد استفاده


»
بیماران قلبی
بیماران قلبی و ریوی با ورزش های ملایم می توانند ظرفیت هوازی ریه های خود را زیاد کرده و بر قدرت ضربان قلب خود بیافزایند. در نتیجه توان هوازی آنها یعنی استقامت و تحمل فعالیت آنها افزایش می یابد.

»
بیماران دیابتی
ورزش به بیماران دیابتی (نوع ٢) کمک میکند که راحت تر قند خونشان را کنترل کنند؛ زیرا افزایش سوخت و ساز بدن در زمان ورزش باعث مصرف سریعتر قند خون میشود. در ضمن ورزش حساسیت سلول های بدن را نسبت به انسولین افزایش می دهد.


» 
پیشگیری از آرتروز
ورزش هایی که در طی انجام آنها نیروی ملایمی به صورت عمودی بطور متناوب به غضروف مفصلی زانو وارد میشود؛ از جمله راه رفتن و دویدن ملایم یا ورزش بادستگاه هایی نظیر تردمیل، استپر، اسکی ثابت و دوچرخه ثابت، باعث بهبود تغذیه غضروف مفصلی و پیشگیری از تخریب آن میشود. با توجه به این که تخریب غضروف مفصلی مهمترین عامل ایجاد آرتروز است، این ورزش ها باعث پیشگیری از آرتروز میشوند.

» 
کمردرد(با کاهش زمان تمرین و افزایش دفعات آن)
افرادی که دچار کمردرد می باشند، می توانند با کمک این دستگاه به ورزش بپردازند چون در تمرین با این دستگاه مهره های کمر بسیار کم حرکت میکنند. ولی باید مدت زمان تمرین را کم و دفعات آن را زیاد کرد.

 

» 
فشار خون
در بیمارانی که به هر علتی دچار ضایعه عروقی و فشار خون هستند، ورزش هایی مناسب می باشند که زیاد باعث تغییر فشار خون و تنگ و گشاد شدن عروق نمیشوند. بنابراین ورزش های ملایم منظم و روزانه نه تنها مشکلی ایجاد نمیکنند بلکه از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و به بهبودی آن کمک می کنند.

»
 کاهش وزن
تمامی فعالیت های ورزشی باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و مصرف انرژی را در بدن افزایش می دهند. انرژی بدن از مولکولهایی به نام ATP تأمین میشود. افزایش مصرف انرژی بدن باعث تغییر منبع تولید ATP از قند های ساده به چربیها میشود. مصرف بیشتر از معمول چربیها باعث کوچک شدن بافتهای چربی بدن، کاهش وزن و تناسب اندام میشود.

» 
افزایش استقامت بدن
ورزشهایی مثل پیاده روی ، دوچرخه سواری و ... باعث افزایش توان قلبی عروقی بدن و در نتیجه افزایش استقامت بدن میشود.


» 
کاهش کلسترول خون
در آزمایشات مختلفی که توسط دانشمندان مختلف صورت گرفته است، بیان شده است که: ورزش منظم روزانه باعث کاهش میزان کلسترول مضر و افزایش مقدار کلسترول مفید خون میشود..

موارد عدم استفاده


»
آرتروز
حرکاتی که مستـلزم خم شــدن و بــاز شدن های پــشت سر هم زانو می باشند در کسانی که به آرتـروز زانو مبــتلا هسـتنـد موجب آسیب بیشتر به باقیمانده غضروف مفـصلی و صــفحه ی انتهایی استخــوانهای این مفاصل شده و الــتهابات موجود را افزایش میدهند. حال اگر این حرکات قدرتی باشند و فشار زیادی بر مفصل زانو وارد کنند، ضررشان بیشتر است.

» درد مفاصل اندام تحتانی

درد در یک مفصل می تواند از عوامل مختلفی نشأت گرفته باشد. از جمله؛ عوامل استخوانی، کپسولی، تاندونی و عضلانی و عوامل مربوط به رباط ها. در تمامی این موارد وارد آوردن فشار به مفصل و حرکت دادن آن باعث افزایش درد، التهاب و آسیب میشود.
» گروه محصولات

» دسترسی سریع
صفحه اصلي|مقالات|اخبار|تجهیزات ورزشی|خدمات |تالار گفتگو|نقشه سايت|درباره ما|تماس با ما
بازديدکنندگان اين صفحه: 1090 | بازديدکنندگان امروز: 87 | کل بازديدکنندگان: 4210235 | بازديدکنندگان آنلاین: 1 | زمان بارگزاري صفحه: 0/0938 ثانيه